Oldalak

2017. július 23., vasárnap

Citromos szelet barackkal



Citromos szelet barackkal

Hozzávalók:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 ek liszt

Krém:

  • 1,5 dl frissen facsart citromlé (kb fél kg citrom ad ennyit)
  • 1,5 dl víz
  • 1 vaníliás pudingpor
  • 15 dkg cukor
  • 25 dkg margarin vagy vaj
  • 4 db nektarin vagy őszibarack

Díszítés:

  • 1 nektarin
  • díszcukor vagy mentalevél, esetleg citromfű

Elkészítés:

  1. Készítek egy sima piskótát gáztepsiben megsütve. Rácson hagyom kihűlni.
  2. Közben a citromlét, a vizet simára keverem a cukorral és a pudingporral, majd sűrűre főzöm.
  3. Kihűtöm, közben a vajat is kiveszem a hűtőből, hogy az is szobahőmérsékletű legyen.
  4. Habosra keverem a habverővel a vajat, majd kis adagokban a citromos krémet is hozzákevertem. Alaposan kihabosítottam.
  5. A piskótát 3 részre vágtam kb 10 cm csíkokra.
  6. Négy barackot kimagoztam és meghámoztam, majd apró kockákra vágtam. 
  7. Az első piskótát megkentem a krém egy részével, megszórtam a barack felével. Következő piskóta, krém és barack, majd az utolsó piskóta. A süteményt kívülről csak kevés krémmel vonjuk be.
  8. Az utolsó barackot vékony szeletekre vágva elhelyezem a sütemény tetején. Díszcukorral is díszítem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése