Oldalak

2017. július 30., vasárnap

Battenberg sütemény



Battenberg sütemény

Hozzávalók:

  • 6 tojás
  • 6 ek cukor
  • 6 dkg vaj
  • 6 ek liszt
  • csipet só
  • fél csomag sütőpor
  • piros ételfesték

Töltelék:

  • kb 2 dl sárgabarack lekvár
  • 1-2 ek barackpálinka vagy whisky

Bevonáshoz:

  • marcipán vagy fondant

Elkészítés:

  1. A vajat felolvasztottam.A tojások szétválasztottam.
  2. A tojásfehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval.
  3. A gáztepsire tettem egy sütőpapírt és a süteménykeretet kihúztam a tetszőleges méretre és középre tettem az elválasztóját. Egyszerre fogom sütni a két színű lapot. A sütőt előmelegítettem 170 fokra.
  4. A sárgáját a cukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem a langyosra hűlt, olvasztott vajat.
  5. Beleforgattam a tojáshabot, majd a liszttel elkevert sütőport is beleszitáltam, majd óvatosan a masszába kevertem. 
  6. A massza felét a tepsi egyik felébe simítottam. A másik feléhez adtam egy kevés piros ételfestéket, egyenletesen eloszlattam benne, majd a tepsi másik felébe simítottam.
  7. Megsütöttem kb. 20 perc alatt. Rácsra borítottam, lehúztam róla a fóliát, majd hagytam kihűlni.
  8. 3-3 csíkra vágtam mindkét lapot. A lényeg,hogy ugyan annyi csíkra vágjuk és lehetőleg egyforma méretre.
  9. A lekvárt elkevertem a whiskyvel és a lapokat minden oldalról megkentem és egymásra raktam. Egymás mellé kerül először mindkét színből, majd ellenkezőleg rakom a következőt és ismét ellenkezőleg az utolsót. A külsejét is megkenem a lekvárral.
  10. Kinyújtottam a fondantot, majd beborítottam vele a süteményt, rásimítottam, a felesleget levágtam.
  11. Piros színű fondant virágokkal díszítettem.
  12. Egy éjszakára pihenni hagytam a hűtőben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése