2017. május 28., vasárnap

Narancsos csokoládés tekercs


A gyerek az osztályával 3 napos erdei iskolába ment és úgy döntöttünk az anyukákkal,hogy kihasználjuk az egyik szabad estét és összeülünk. Arra készült ez a sütemény is.



Narancsos csokoládés tekercs

Hozzávalók:

  • 8 tojásból vékony piskóta (gáztepsiben sütve)

Krém:

  • 2,5 dl habtejszín
  • 25 dkg étcsokoládé
  • 1 narancs reszelt héja
  • 3 cl brandy

Elkészítés:

  1. A piskótát nem rácson hagyom kihűlni, hanem még forrón egy konyharuhával feltekerem. Úgy hagyom kihűlni,
  2. A krémhez a tejszínt felforrósítom és a csokoládét felolvasztom benne. Simára keverem. Belereszelem a narancs héját, majd hagyom kihűlni és minimum 3 órára hűtőbe teszem. Én hidegebbre állítottam a hűtőt, hogy felgyorsítsam a folyamatot.
  3. Miután ez letelt a kihűlt krémet gépi habverővel közepes fokozaton felvertem és kevertem hozzá 3 cl brandyt.
  4. A piskótát kitekertem és megkentem a krém kicsit több mint 2/3 részével. Feltekertem. A maradékkal kívülről vontam be. Hűtőbe tettem és csak tálaláskor szeleteltem fel.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése