Oldalak

2017. május 17., szerda

Epres gyümölcstorta - ÜNNEPEK, JELES NAPOK! Játék Aninál


A parókia konyhájában ismét játékot főzött ki nekünk Ani, Pünkösd jegyében. Tavaly is részt vettem a játékon, akkor Aranygaluskát kért tőlünk. Mindig szívesen veszek részt a játékokban, már a saját örömöm miatt is. 
Ez a gyümölcstorta a legegyszerűbb verzió és gyerekkoromban késő tavasszal illetve nyáron nagyon sokszor készítette nagymamám, édesanyám, majd én is a közös konyhában. Még mindig nagy kedvencem. Ez a torta négyünknek kb 15 percig tartott ki. Morzsa sem maradt.



Epres gyümölcstorta

Hozzávalók:
Piskóta:

  • 4 tojás
  • 4 ek cukor
  • 4 ek liszt

Töltelék:

  • kb 2-3 ek kajszilekvár
  • 30 dkg eper
Zselé:

  • 1,5 dl víz vagy gyümölcslé
  • 2 ek cukor
  • 1 ek zselatin

Tetejére:

  • 2 dl habtejszín
  • 1 vanliás
  • cukorgyöngy

Elkészítés:

  1. A gyümölcstorta formát kikentem zsírral és a kiliszteztem.
  2. Előmelegítem a sütőt 150-160 fokra légkeveréssel.
  3. A tojásokat szétválasztottam és a fehérjét elkezdtem felverni, mikor már kezd habosodni, akkor hozzáadom a cukrot és kemény habbá verem. 
  4. Hozzáadom a tojások sárgáját is, majd még kb 2-3 percig kevertetem a géppel.
  5. Kézi habverővel óvatosan hozzáforgatom az átszitált lisztet.
  6. Belesimítom a formába és kb 15-20 perc alatt megsütöm.
  7. Rácsra borítva kiveszem a formából, visszafordítom, hogy a teteje legyen felül és hagyom kihűlni.
  8. Mikor kihűlt tortatányérra teszem és megkenem lekvárral.
  9. Az epret megtisztítom, félbe vágom és a tortára igazítom, amennyi csak ráfér. Félre teszem.
  10. A vizet a cukorral és zselatinnal elkeverem, majd felmelegítem és simára keverem. Nem szabad forrnia.Hagyom langyosra hűlni.
  11. Az eperre öntöm óvatosan, nehogy lefolyjon és hűtőbe teszem.
  12. Tálalás előtt felverem a tejszínhabot és habzsák segítségével kidíszítem a tortát. Cukorgyönggyel megkoronázom.



2 megjegyzés: