2017. március 4., szombat

Töpörtyűs pogácsa


Szerintem az egyik legjobb pogácsa a világon. Finom puha és szaftos, benne a ropogós töpörtyű darabkák.



Töpörtyűs pogácsa


Hozzávalók:

  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg darált töpörtyű/pörc
  • 1 dl tej
  • 2 dkg élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 1 ek só
  • bors ízlés szerint
  • 1,5 dl tejföl
  • 1 ek olaj
  • 1 tojás a megkenéshez
  • 1 ek kacsazsír

Elkészítés:

  1. A lisztet egy mély tálba tettem. Összekevertem a töpörtyűvel.
  2. Hozzáadtam a sót és a borsot.
  3. A langyos tejben felfuttattam az élesztőt.
  4. A tejfölt összekevertem a tojások sárgájával és az olajjal.
  5. A lisztes keverékhez adtam a felfuttatott élesztőt és a tejfölös keveréket is.
  6. Összegyúrtam, majd duplájára kelesztettem.
  7. Kinyújtottam, megkentem a kacsazsírral, majd összehajtogattam és 20 percig pihentettem.
  8. Még kétszer hajtogattam.
  9. Kinyújtottam, késsel bevagdostam a tetejét, szaggattam, majd tepsibe sorakoztattam.
  10. Megkentem a tetejét felvert tojással.
  11. 180 fokos sütőben szép pirosra sütöttem őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése