Oldalak

2017. február 2., csütörtök

Vaníliás körtés túrókrémes torta - Levente 7. szülinapjára



Hihetetlen, hogy ismét eltelt egy év és immár 7 éves nagy fiam van. Egy hétvégével korábban tartottuk Levente születésnapját, ez most így alakult. De ezen a hétvégén is készül majd torta, hogy a suliban is ünnepelhessenek.







Vaníliás körtés túrókrémes torta

Hozzávalók 28 cm tortaformához
Piskóta:

  • 8 db tojás
  • 6 ek liszt
  • 2 ek holland kakaópor
  • 8 ek cukor

Túrókrém:

  • 25 dkg túró
  • 2 dl tej
  • 2 púpos ek liszt
  • 1 vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • kb 15 dkg körte befőtt

Vanília krém:

  • 2 dl tej
  • 2 púpos ek liszt
  • 1 vaníliás cukor
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor

Piskóta locsolásához:

  • 1,5 dl körtebefőtt leve
  • 1 ek whisky vagy brandy aroma

Díszítéshez:

  • kék cukorgyöngy
  • 2 ek pirított durvára darált törökmogyoró

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótát két adagban készítem el, szóval felezem a mennyiségeket.
  3. A tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  4. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  5. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  6. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  7. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  8. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 20 perc alatt a piskótát.
  9. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  10. A krémekhez a lisztet simára keverem a tejjel és a vaníliás cukorral, majd sűrű krémet/pépet főzök belőle külön-külön. Hagyom kihűlni.
  11. Amikor kihűlt a piskóta az egyik lapot a tortatálra helyezem, majd a whiskyvel elkevert körtés lével kicsit meglocsolgatom.
  12. A túrós töltelékhez a vajat a cukorral habosra keverem, majd hozzáadom a kihűlt pépet kis adagokban, majd a túrót is.
  13. Megkenem vele a piskótát.
  14. A körtét apró kockákra vágom és a krém tetejére szórom, kicsit belenyomom.
  15. Ráhelyezem a másik piskótát az aljával felfelé. Kicsit lenyomkodom. Ezt is meglocsolgatom a körtelével.
  16. A másik krémhez is habosra keverem a vajat a porcukorral és hozzáadagolom a kihűlt pépet. 
  17. Vékonyan körbe kenem a tortát, majd a tetejét is egyenletesen megkenem. A maradék krémet habzsákba töltöm és kidíszítem vele a tortát. A tetejét megszórtam a darált török mogyoróval. Végül elhelyezem rajta a cukorgyöngyöket is.




1 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és biztos finom is, kösz a receptet! Itt is boldogságos szülinapot a Nagylegénynek!:)

    VálaszTörlés