2017. február 7., kedd

Málnás csokoládé torta





A fiam osztályának készült ez a finom torta. Pont elég ez a méret 30 főre. Ezzel a tortával ünnepelték meg együtt Levente születésnapját. Nagy sikere volt.



Málnás csokoládé torta

Hozzávalók:

  • 20 db tojás
  • 16 ek liszt
  • 4 ek kakaópor
  • 20 ek cukor

Krém:

  • 8 db tojás
  • 3 ek kakaópor
  • 40 dkg cukor
  • 20 dkg étcsokoládé
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 50 dkg vaj

Málnás réteg

  • 40 dkg fagyasztott málna
  • 3 ek porcukor
  • 0,5 dl víz
  • 1 tk zselatin

Díszítés:

  • fondant
  • kék gyöngycukor
  • kék apró kristály

Elkészítése:

  1. Két kakaós piskótát sütöttem állítható szögletes sütemény keret segítségével és a mennyiségek felezésével.
  2. A piskótát így készítem.
  3. A krémhez fogok egy lábast és 1/3 részéig feltöltöm vízzel, majd fogok egy bele illő tálat és abban elkeverem a tojásokat a cukorral és kakaóporral.
  4. A lábost felteszem a tűzhelyre és felmelegítem a vizet. Mikor kellően forró ráteszem a lábosra a tálat és a gőz fölött folyamatos keverés mellett (Ez fontos! Különben édes rántotta lesz belőle.) sűrű krémmé főzöm kis lángon.
  5. Amikor kellően sűrű, beletördelem a csokoládét és simára keverem. Félreteszem és hagyom kihűlni.
  6. A szoba hőmérsékletű vajat habosra keverem géppel, majd kanalanként adagolom hozzá a csokoládés főzött krémet. Egyenletesen elkeverem benne a habverővel.
  7. A málnát egy lábosban a cukorral összeforraltam. Közben a zselatint elkevertem a a vízzel és 15 másodpercre a mikróba tettem.
  8. Simára kevertem a zselatint, majd a málnához adtam. Elkevertem. 
  9. Az egyik kihűlt piskótát a tálcára tettem, majd megkentem a málnás krémmel.
  10. Erre kerül a csokis krém picit több mint fele. Ráhelyezem a másik piskótát az aljával felfelé, majd a maradék krémmel mindenhol bevontam.
  11. Díszítéshez fehér fondantot használtam. Leveleket készítettem kétféle méretben, virágokat és rózsákat. A maradékot mintázós nyújtóval kinyújtottam és csíkokat vágtam belőle.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése