Oldalak

2017. február 2., csütörtök

Császármorzsa

Ez egy újabb változat, eddig másképp készítettem. De ez kicsit könnyedebb. Bár ha az íze alapján kellene választanom nem tudnék. Mindkét verzió nagyon finom. Meg persze nem bonyolult egyik sem.



Császármorzsa

Hozzávalók 3 személyre:

  • 10 dkg búzadara
  • 7 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 6 dkg cukor
  • 1 citrom lereszelt héja
  • 2,5 dl tej
  • 1 tk vanília aroma

Sütéshez:

  • 5 dkg vaj

Elkészítés:

  1. A lisztet és a búzadarát elkevertem a tejjel és egy órát állni hagytam, hogy a dara megszívja magát.
  2. A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját a cukorral kihabosítottam, majd a masszához kevertem a vaníliával és a citromhéjjal együtt.
  3. A tojásfehérjét kemény habbá vertem, majd óvatosan a tésztába forgattam.
  4. Felforrósítottam a serpenyőt és felolvasztottam a vajat. Beleöntöttem a masszát, majd egy fakanál segítségével folyamatosan kevertem, hogy darabokra essen sülés közben. Ez eltart egy ideig, kb 20 perc.
  5. Tányérra szedve, porcukorral megszórva és baracklekvárral kínálva tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése