2017. január 16., hétfő

Tiramisu



Ez az első új recept, amit idén elkészítettem és felteszek a blogra. Az év első hetét anyuméknál töltöttük és pihentünk. Jól esett a család körében a feltöltődés és a kényeztetés. De most újra itthon vagyunk és elkezdődött már a taposómalom is. Jó érzés volt ilyen kényeztető finomságot enni.
Szuper recept és nagyon finom, bátran ajánlom mindenkinek. Nem nyers tojással készül.



Tiramisu

Hozzávalók:

  • 30 db babapiskóta
  • 3 dl erős kávé
  • 3 cl rum vagy whisky
  • 3 dkg porcukor

Krém:

  • 25 dkg mascarpone
  • 4 dl habtejszín
  • 17 dkg cukor
  • 3 db tojás
  • 1 ek zselatin
  • 1 dl tej

Díszítés:

  • holland kakaópor

Elkészítés:

  1. Egy kb. 18 x 25 cm nagyságú tepsit vettem elő hozzá.
  2. A lefőzött kávét ízesítettem a porcukorral és whiskyvel.
  3. Ebbe mártogattam bele az alsó réteg babapiskótát és felsorakoztattam a tepsibe. Félretettem.
  4. A krémhez feltettem egy lábosba vizet forrni. Egy hozzá illő tálban elkevertem a cukrot és a tojásokat, majd gőz fölött gyakran kevergetve hagytam besűrűsödni.
  5. Közben a tejszínből kemény habot vertem és a hűtőbe tettem felhasználásig.
  6. A zselatint elkevertem a tejjel és állni hagytam.
  7. Közben a krém alapja elkészült és levettem a gőzfürdőről. Robotgéppel maximális fokozaton kihűlésig habosítottam.
  8. Ha kihűlt a felvert tejszínhabhoz hozzákeverjük a mascarponét, majd a tojáshabot is óvatosan belekeverjük.
  9. A zselatint a mikróban kb 20 mp alatt felmelegítettem és utána simára kevertem, majd a krémbe csorgattam.Közben folyamatosan kevertem.
  10. Az alsó réteg babapiskótára öntöttem a krém felét. Elsimítottam.
  11. Jöhet a maradék babapiskóta a kávéba áztatva. Végül a maradék krém.
  12. Mehet a hűtőbe egy éjszakára. Tálalás előtt megszórjuk a tetejét a kakaóporral.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése