Oldalak

2016. november 18., péntek

Langalló


Csak nagyon ritkán készítem ezt a finom kelt tésztát és rá kellett jöjjek, hogy még nem került fel az oldalra. Érdemes kipróbálni, nagyon finom és laktató. 


Langalló

Hozzávalók:

  • 40 dkg főtt burgonya
  • 90 ml tej (zsíros)
  • 1 tk cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 54 dkg liszt
  • 45 ml étolaj
  • fél tk só
  • 3,4 dl víz

Tepsire:

  • étolaj

Tetejére:
  • 12,5 dkg bacon kockázva nyersen
  • 1 nagy tejföl
  • 2 nagy fej lilahagyma
  • 45 dkg trappista sajt

Elkészítés:

  1. A burgonyákat meghámozva, felkockázva sós vízben puhára főztem, majd összetörtem. Hagytam langyosra hűlni.
  2. Felfuttattam az élesztőt a cukros tejben.
  3. Mindent a burgonyához adtam és sűrű nokedli tészta állagúra gyúrtam. Megszórtam a tetejét liszttel, majd letakarva a duplájára kelesztettem.
  4. A sütőt előmelegítettem 220 fokra alsó-felső sütés.
  5. A tepsit kibéleltem egy szilikonos sütőpapírral és megkentem olajjal. Ráborítottam a tésztát, majd szépen elegyengettem.
  6. Megkentem a tetejét olajjal és megszurkáltam. Sütőbe tettem kb 25 percre és elősütöttem.  Félig átsültnek kell lennie.
  7. Ha ez megvan kiveszem. Megkentem tejföllel, megszórtam baconnel, a felszeletelt hagymával és sok-sok reszelt sajttal.
  8. Végül ismét visszatettem a 230 C-os sütőbe, és kb. 25 perc alatt pirosra sütjük a tetejét. Alsó-felső sütést használjunk, és a sütő alsó részébe tegyük, ha nem éget a sütő alja. (A sütési hőfok és idő sütőnként változhat!)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése