Oldalak

2016. június 7., kedd

Epres-barackos pite



Hát mint azt korábban írtam epres-rebarbarás pitét szerettem volna sütni, de nem sikerült rebarbarához jutnom. Így nem maradt más lehetőség, mint eperből és őszibarackból készítettem egyet. 
Kaptam egy kivehető aljú piteformát és egyszerűen muszáj volt kipróbálnom. Sajnos nem a legjobb tészta recepthez nyúltam és de hát nem is kutakodtam sokáig. Finom omlós volt, de nem volt az igazi, ezt sütésnél mindjárt láttam. Tény, hogy nem lett tökéletes,de pillanatok alatt így is elfogyott. Azóta persze megnéztem az egyik kedvenc helyemen és legközelebb azzal a tésztával készítem.




Epres-barackos pite

Hozzávalók:

  • 20 dkg liszt
  • 15 dkg vaj
  • 7 dkg porcukor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 tojás sárgája

Töltelék:

  • 25 dkg eper
  • 3 db őszibarack
  • kb 2-3 ek cukor
  • 2 ek étkezési keményítő
  • 1 dl víz

Elkészítés:
  1. A lisztet a vajjal, a porcukorral és a sütőporral elmorzsoltam, majd a tojássárgáját is hozzáadva tésztává gyúrtam. 
  2. Lisztezett deszkán kb fél centi vékonyra nyújtottam, kibéleltem vele a 22 cm átmérőjű piteformát, a felesleges részeket levágtam. 15 percre hűtőbe tettem, közben a sütőt 190 °C-ra melegítjük. A levágott széleket összegyúrtam és a hűtőbe tettem fóliába csomagolva. 
  3. A tészta tetejére sütőpapírt fektettem és száraz babbal megtöltöttem a formát. Így sütés közben nem púposodik fel, és az oldala is a helyén marad (ezt hívják vakon sütésnek). A sütőbe tettem kb. 15 percre, amíg a tészta széle világosbarna lesz. 
  4. Kivettem a sütőből, és a babot a sütőpapírral együtt kiemeltem. 
  5. Míg sül a tészta az eper negyedét egy lábosba tettem a cukorral, amíg az elolvad, majd egy deci vízzel elkevert keményítőt adtam hozzá.Még pár percet hagytam melegedni, majd félre tettem.
  6. A tésztára borítottam a megpucolt és negyedelt barackot és epret, majd ráöntöttem az epres krémet.
  7. A megmaradt tésztát kinyújtottam és csíkokra vágtam, majd berácsoztam vele a tetejét.
  8. Körülbelül 30 perc alatt készre sütöttem. Hagytam langyosra hűlni és csak akkor vettem ki a formából, hogy szeleteljem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése