2016. május 2., hétfő

Gőzgombóc


Ezt a finom kelt tésztát, rendszerint a nagymamám készítette a pénteki ebédhez. Volt, hogy babgulyáshoz vagy bableveshez és főzelékhez, Kenyér helyett fogyasztottuk hozzájuk. Mostanság édesanyám készíti. Nagyon finom, kívül ropogós és sós, belül puha.
Mondhatom, hogy ez a recept családi örökség.
Mindig féltem az elkészítésétől. Pár éve próbálkoztam már vele, akkor nem lettek ilyen szépek. De tegnap ismét elmondattam édesanyámmal, hogy miként kell készíteni és íme. Csodaszépek és finomak lettek.
Próbáljátok ki, megéri!




Gőzgombóc

Hozzávalók:

  • 75 dkg liszt
  • 1 élesztő
  • pici cukor
  • 1 dl tej
  • 1 csapott ek só
  • kb 4 dl víz langyos
  • 1 ek búzadara
  • zsír,olaj

Elkészítés:

  1. Az élesztőt felfuttattam kevés cukros tejben, majd a megsózott liszthez adtam.
  2. A vizzel együtt a kenyértésztánál lágyabb tésztát dagasztok.
  3. Duplájára kelesztem.
  4. Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
  5. Ujjnyi vastagságúra és kör alakúra kinyújtom. Megkenem olajjal és megszórom  1 ek grízzel.
  6. 12 cikkre vágom, majd  belülről kifelé feltekerem.Még egyszer a másik irányból is feltekerem.


  1. Egy zománcos lábost kikentem vastagabban zsírral (alját és az oldalát is) és ebbe ültettem a tekercseket. 3 középen a többi körülötte, pici távolságra egymástól,hogy legyen helyük megnőni.
  2. 1 dl vizet öntök alá, majd fedővel lefedve (ha nincs alufóliával), kicsi gázon 3 percig forralom.
  3. Leveszem a fóliát/fedőt. Tetejét megsózom és beteszem a forró sütőbe.
  4. Addig sütöm, míg szép piros lesz és a tészta elválik a lábos szélétől. Akkor kiveszem és meglazítom minden hol a gombócokat és egy rácsra kiborítom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése