2016. május 6., péntek

Egészben sült sertés szűz tejszínes vargánya mártással és spenótos nokedlivel




Nemrég jött velem szembe egy csodás sertésszűz. Mindjárt tudtam,hogy valamit ebből kell ebédet készítenem.Számomra evidens volt a spenótos galuska, a vargányáról nem is beszélve. 



Egészben sült sertés szűz

Hozzávalók:

  • 60 dkg sertés szűz
  • bors
  • fokhagyma granulátum
  • kakukkfű
  • vaj
  • olaj

Elkészítés:

  1. A húst befűszereztem és állni hagytam pár órát.
  2. Egy serpenyőben minden oldalát megpirítottam vaj és olaj keverékén. Vékony kérget sütöttem neki.
  3. Utána betettem egy sütőpapírral bélelt tepsibe és 180 fokos előmelegített sütőbe tettem. Kb 25 perc alatt készre sütöttem.




Tejszínes vargánya mártás

Hozzávalók:

  • 50 dkg vargánya
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1,5 dl tejszín
  • 1 tk étkezési keményítő
  • vaj

Elkészítés:

  1. Az apróra vágott vöröshagymát kevés vajon üvegesre pároltam. A vargányát nagyobb darabokra vágtam és hozzá adtam. 
  2. Pici sóztam, majd pár perc párolás után felöntöttem tejszínnel.
  3. Egy teáskanál étkezési keményítővel besűrítettem.


Spenótos nokedli

Hozzávalók:

  • 20 dkg spenót
  • 2 tojás
  • 3 csésze liszt
  • kb 1 csésze víz
  • 1 tk só

Elkészítés:
  1. A spenótot aprítógépben pépesre aprítottam.
  2. A nokedlihez a hozzávalókat összekevertem. Sűrű,de lágy tészta legyen. A vizet e szerint adagolom.
  3. Sós, lobogó vízben nokedli szaggató segítségével kiszaggattam, majd pár perc alatt készre főztem.
  4. Leszűrtem, majd félre tettem egy jénai tálban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése