Oldalak

2016. május 22., vasárnap

Csirke svéd mártásban galuskával


Arra gondoltam, hogy ha  a svéd húsgombóchoz illik az a mártás, érdemes lehet kipróbálni más formában, kombinációban is. Most a Street Kitchen receptjéből indultam ki, de csak apró változtatásokat alkalmaztam. Nagyon finom lett.



Csirke svéd mártásban galuskával

Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell filé
  • bors
  • fokhagyma granulátum

Mártás:

  • 2 ek vaj
  • 1 ek olaj
  • 3-4 szál újhagyma
  • őrölt szerecsendió
  • 4 dl erőleves
  • 2 ek liszt
  • 2 dl tejföl
  • pár csepp szójaszósz
  • 3-4 szál aprított petrezselyemszál

Galuska(Nokedli):
  • 2 tojás
  • 3 csésze liszt
  • kb 1 csésze víz
  • 1 tk só

Elkészítés:
  1. A csirkemellet kis karikákra vágom (felszeletelem).Sózom borsozom, majd megszórom kevéske fokhagyma granulátummal is. Állni hagyom picit.
  2. A vaj és olaj keverékén megfuttattam a felkarikázott újhagymát.
  3. A csirkemell szeleteket is rátettem és megpirítottam. Hagytam, hogy egy kicsit odakapja.
  4. Megszórtam liszttel, majd felöntöttem az erőlevessel. Hagytam,hogy a pörzsanyagok feloldódjanak benne, közben megpróbáltam minél simábbra keverni.
  5. Hagytam pár percig rotyogni, majd a tejfölt egy kis lével simára keverve behabartam.
  6. Végül ízesítettem szójaszósszal és petrezselyemmel.
  7. Közben a nokedlihez a hozzávalókat összekevertem. Sűrű,de lágy tészta legyen. A vizet e szerint adagolom.
  8. Sós, lobogó vízben nokedli szaggató segítségével kiszaggattam, majd pár perc alatt készre főztem.
  9. Leszűrtem, majd félre tettem egy jénai tálban.
  10. Együtt tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése