2016. április 18., hétfő

Túrós meggyes torta - Eleink pünkösdi eledele

Katalin játékot hirdetett Eleink pünkösdi eledele néven. Sokáig gondolkodtam mit is készítsek. Még annak is utána jártam, hogy a szülőfalumban otthon voltak e jellemző ételek ezen az ünnepen, de nemleges válaszokat kaptam a falu véneitől. Sajnos.
Így nézelődtem egy darabig  neten, végül úgy döntöttem desszertnek túrós finomság készül majd gyümölccsel és piskóta alappal.

Részlet a Nosalty oldaláról:
"Ami mindenhol szinte kötelező volt pünkösdkor, az a tojással készült, gyúrt, édes tészta. Mindegy, hogy kelt, szaggatott vagy öntött, a lényeg, hogy minél több tojást tartalmazzon. A tojás ugyanis termékenységvarázsló hatásúnak számított, és a mezőgazdaság szempontjából egyáltalán nem volt mindegy nyár elején, hogy milyen szezon várható. Különösen népszerűek voltak ilyenkor a túrós édességek."

Szerintem nagyon jól választottam. Igazi finomság és bármilyen gyümölccsel elkészíthető.



Túrós meggyes torta

Hozzávalók:
Piskóta 20 cm es tortaformához:

  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 3 ek liszt

Pudingos réteg:

  • 3,5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás puding
  • 2-3 ek cukor
  • 1,5 dkg vaj vagy margarin
  • 10 dkg túró
Meggyes réteg:

  • kb.: 20 dkg magozott meggybefőtt
  • 2,5 dl meggylé
  • 2 ek cukor
  • 1 csomag expressz tortazselé

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. Közben a pudingot is elkészítettem és még forrón belekevertem 1,5 dkg vajat. Hagytam kihűlni.Ekkor belekevertem a túrót is.
  10. A meggyet lecsepegtettem, a levét egy tálban felfogtam.
  11. A kihűlt piskótát egy tortatányérra helyeztem, majd köré csatoltam a sütőformát.
  12. Ráöntöttem a túrós pudingot és elsimítottam, majd rárakosgattam a meggy szemeket, amiket picit bele is nyomtam. Hűtőbe tettem.
  13. Végül a zselatint elkészítettem a csomagoláson olvasható leírás szerint.Ráöntöttem a torta tetejére és a hűtőbe tettem kínálásig.

2 megjegyzés:

  1. Erre csak annyit, hogy isteníííí! Nyami! :D Szoktam hasonlót készíteni, de ez most nagyon elnyerte a tetszésemet. Köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy elnyerte tetszésed. A túrós réteg íze engem a gyerekkoromban evett és nagyon szeretett nyers házi tojással készült túrótortára emlékeztetett. Nyami! :)

      Törlés