2016. április 1., péntek

Kukorica ropogós és Majonézes burgonya saláta



Kukorica ropogós

Hozzávalók:
  • 1-2 cső főtt kukorica vagy konzerv
  • 1 kis fej lila hagyma
  • bors
  • chili pehely
  • 1 tojás
  • 1-2 ek liszt
  • olaj a sütéshez
Elkészítés:

  1. A tegnapról megmaradt főtt kukoricát használtam fel hozzá.Levágtam egy késsel a csőről a szemeket. 
  2. A hagymát felkarikáztam és hozzákevertem.
  3. Fűszereztem, majd a tojással és lisztel masszává kevertem. 
  4. Forró olajban kis pogácsákat sütöttem belőle.




Majonézes burgonya saláta

Hozzávalók:
  • 2 nagyobb kifli burgonya(saláta burgonya)
  • 1 nagy fej lila hagyma
  • bors
  • citromlé vagy fehérbor
  • 2-3 ek majonéz
  • 1 kis tejföl
  • 1 púpos tk mustár
  • 1 tk cukor
Elkészítés:

  1. A hagymát felkarikáztam és picit besóztam, majd állni hagytam. 
  2. A burgonyát megfőztem, majd lehúztam a héját és felkarikáztam. Az öntethez a majonézt kikevertem a tejföllel, mustárral,a fűszerekkel és citromlével. 
  3. Mivel nem egy nappal előbb készítettem el így nem rétegeztem a krumplit és a hagymát, hanem csak összekevertem és óvatosan összeforgattam az öntettel is. 
  4. Az az igazán jó, ha legalább egy 12 órát tud állni a hűtőben és összeérnek az ízek.

2 megjegyzés:

  1. Ez a kukorica ropogós annyira finom. Régen a Mekiben lehetett kapni, azóta gyártom Én is :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is tudtam,hogy a Mekiben is volt. :D Tényleg fincsi.

      Törlés