Oldalak

2016. április 2., szombat

Hosszúhetényi lakodalmas kalács


Hosszúhetényi lakodalmas kalács

Hozzávalók:
  • 1,2 kg liszt
  • 4 dkg élesztő
  • 10 dkg cukor
  • 4 édesítő tabletta
  • 7,5 dl tej
  • 2 tojás sárgája
  • mazsola
  • piros ételfesték
  • kakaó
  • plusz kb. fél dl víz és 4 édesítő tabletta
  • 1 tojás a tetejére
  • diónyi zsír
    Elkészítés:
    1. A liszthez adom a két tojás sárgáját. 
    2. A tejet meglangyosítom és belekeverem a cukrot és az édesítőt. Azért kell az édesítő, hogy a tészta ne legyen nehéz a sok cukortól. 
    3. Belemorzsoltam az élesztőt hagytam felfutni, majd összedolgoztam a tésztát. 
    4. Egy kis diónyi zsírt is beledagasztottam, majd 3 felé osztottam. 
    5. A fehérnek egy kicsit nagyobb darab kell. Fogtam az egyik adag tésztát és kb. 1 teáskanálnyi piros festéket szórtam rá, majd öntöttem hozzá az édesítős vízből. Alaposan kidolgoztam, majd félretettem pihenni. 
    6. Jöhetett a barna tészta elkészítése. Kb. 3  evőkanál kakaópor és a maradék édesítős víz alaposan összedolgozva, ha nem elég sötét lehet hozzá tenni még kakaót. Persze ez a kakaó minőségétől függ. Ezt a tésztát is félretettem pihenni. 
    7. Kb. fél órát pihentek. Akkor 2 felé kell osztani minden darabot. Átgyúrni és fél óra pihentetés ismét.
    8. Amíg pihen ki lehet kenni a tepsit zsírral. Jöhetett a nyújtás. fehér, aztán a piros,majd a barna. Ahogy egymásra tettem így őket a pirosra szórtam mazsolát is. Egyszer átmentem rajta sodrófával, majd szorosan feltekertem és betettem a tepsibe. 
    9. Ha kettőt sütök, akkor az oldalát ahol összeérhet a két vekni meg kell kenni zsírral. A tetejét tojással. 
    10. Ismét 30 perc pihenő. Utána mélyen megszurkáltam hústűvel, hogy a sülés közben a rétegek ne váljanak szét és 180 fokra előmelegített sütőben 140 fokon sütöttem 1 órán keresztül. 
    11. Kivettem és hűlni hagytam. Langyosan szeleteltem.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése