Oldalak

2016. április 2., szombat

Epres-tejszínes torta







Epres-tejszínes torta

Hozzávalók:
Kakaós piskóta:

  • 5 tojás
  • 5 ek cukor
  • 3 ek liszt
  • 2 ek kakaópor


Piskóta:

  • 5 tojás
  • 5 ek cukor
  • 5 ek liszt


Epres krém:

  • 30 dkg fagyasztott eper
  • 2 csomag Gála vaníliás krémpor
  • 3 dl tej


Tejszínes réteg:

  • 2 dl tejszínhab
  • 3 ek eperlekvár


Tetejére:

  • 2 dl tejszínhab
  • 2 ek eperlekvár


Díszítés:

  • 5 dkg tejcsoki
  • 5 dkg fehércsoki
  • 1 ek olaj
  • 3-4 ek tejszínhab + piros ételfesték
  • dekorcukor, színes


Elkészítés:
Kakaós piskóta:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
Piskóta:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
Epres krém:
  1. Az epret kiolvasztottam, utána leturmixoltam.
  2. A krémport hozzákevertem és a tejet is.
Tejszínes réteg:
  1. A 2 dl tejszínhabot kemény habbá vertem.

Díszítéshez:
  1. A csokoládékat külön-külön egy kis tálban az olajjal együtt a mikróban felolvasztottam.
  2. Fogtam egy szilikon lapot és egy ecset segítségével kb. két centi szélesen kenek rá 5-6 cm hosszú csíkokat.
  3. Beteszem a fagyasztóba pár percre.
  4. Utána a másik csokival egy újabb réteget kenek rá.
  5. Megy a hűtőbe felhasználásig.
  6. A tetejére a tejszínhabot felvertem.
  7. 3-4 kanálnyit félre teszek és keverek hozzá egy kis piros ételfestéket. Habzsákba töltöm. 
Összeállítás:
  1. Mindkét piskótát félbe vágtam.
  2. A sima piskóta egyik felét tettem a tányérra és az epres krém felével megkentem.
  3. Rátettem az egyik kakaós piskótát.
  4. Megkentem eperlekvárral és a 2 dl felvert tejszínhabbal.
  5. Rátettem a másik kakaós piskótát és megkentem a maradék epres krémmel.
  6. Rátettem a sima piskótát, megkentem eperlekvárral és tejszínhabbal. Körbe a szélét is.
  7. A színezett tejszínhabbal kidíszítettem.
  8. Megszórtam dekorcukorral.
  9. A csokilapokat lehúztam a szilikonlapról és körberaktam vele a torta szélét.
  10. Hűtőbe tettem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése