2016. március 5., szombat

Mézes tejszelet




Mézes tejszelet

Hozzávalók:
  • 2 ek kakaó
  • 2 ek méz
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 2 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 5 dkg vaj
  • 45 dkg liszt
    Krém:
    • 3 tejszínes pudingpor
    • 9 dl tej
    • 15 dkg porcukor
    • 20 dkg vaj
      Tetejére:
      • 10 dkg étcsokoládé
      • 1 tk méz
      • 1 tk olaj
        Elkészítés: 
        1. A tésztához mindent a liszten kívül egy fémtálba tettem és gőz fölött összefőztem.
        2. 5 perc forralás után hozzákevertem 25 dkg lisztet. Levettem a tűzről.
        3. A deszkán a maradék 20 dkg is hozzá lett dolgozva.
        4. Alaposan összegyúrtam, majd 3 részre osztottam. 
        5. A sütőt előmelegítettem 160 fokra.
        6. Fogtam egy tepsit és a külső alját bekentem vajjal. 
        7. Az első tésztagombócot ennek a méretéhez igazítva kinyújtottam téglalap alakúra. 
        8. Ráterítettem a tepsire és a lelógó részeket levágtam, majd mehetett a sütőbe. 
        9. Kb 20 perc alatt 150 fokon sütöttem, de figyelni kell.
        10. Amikor kivettem egy rácsra borítottam. Ilyenkor még puha a tészta, de ahogy sül keményedik és majd a krém puhítja meg ismét. A másik két lapot is megsütöttem.
        11. Közben a pudingporokat kikevertem a tejjel és sűrű krémmé főztem. Hagytam hűlni. 
        12. A vajat a cukorral habosra kevertem, majd a kihűlt krémhez adtam.
        13. Két részre osztva a krémet megkentem a lapokat.
        14. A tetejére gőz fölött felolvasztottam a csokoládét a mézzel, majd hozzákevertem az olajat és rásimítottam a sütemény tetejére.
        15. Betettem a hűtőbe pihenni és puhulni. Reggel levágtam a szélét, majd felszeleteltem.


        Nincsenek megjegyzések:

        Megjegyzés küldése