Oldalak

2016. január 12., kedd

Katalán krém - LVK 3. Spanyolország

Ez egy nagyon gyors és egyszerű recept. Az ízvilága is pazar, engem nagyon megfogott. Természetesen ez is az LVK 3. fordulójára készült. Biztos vagyok benne,hogy máskor is elkészítem.




Katalán krém


Hozzávalók:

  • 5 dl tej
  • 3 tojás sárgája
  • 2 ek cukor
  • 1 rúd fahéj
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 ek étkezési keményítő

Tetejére:

  • kb 2-3 ek cukor

Elkészítés:

  1. A citromot alaposan megmostam és lereszeltem a héját,hogy a fehér része ne nagyon kerüljön bele, mert attól keserű lesz.
  2. A tejet feltettem forrni a citrom héjjal, fahéjrúddal és cukorral együtt.
  3. A tojások sárgáját közben kikevertem a keményítővel.
  4. Mikor a tej felforrt, 3-4 evőkanálnyi mennyiséget a tojáshoz kevertem, hogy még véletlenül se csapódjon ki, majd a többi tejhez öntve sűrű krémmé főztem.
  5. Kis tálkákba adagoltam (6 db lett) és hagytam kihűlni, majd hűtőbe tettem.
  6. Tálalás előtt megszórtam a tetejét cukorral és a sütőbe tettem, ahol grill fokozaton megolvasztottam és karamellizáltam a cukrot. Ezt kb 250 fokon tettem.
  7. Utána tálaltam.





Megjegyzés:
Van fáklyám így ma a másik 3 adagon a cukrot már azzal karamellizáltam. Sokkal szebb lett és nagyon jó páros a hideg krém a langyos karamellréteggel. Mert hát forrón nem esszük,hacsak nem akarunk égési sérüléseket szerezni.A grillezett változatnál a krém is átforrósodott.
Viszont tehettem volna rájuk bátrabban cukrot,hogy picikét vastagabb legyen a karamell.



2 megjegyzés: