2015. november 19., csütörtök

Svéd csülök,Hasselback burgonya és paprika saláta - LVK 2. - Skandinávia




Svéd csülök


Hozzávalók:

  • 1,5 kg füstölt csülök
  • 2 dl vörösbor
  • 2 ek méz
  • 2 ek mustár
  • 10 szem egész bors+ pici őrölt
  • 4-5 szem szegfűszeg + fél kk őrölt
  • 4-5 levél babér
  • 1 kk majoránna
  • 2 tojás sárgája
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 ek zsír

Elkészítés:

  1. A füstölt csülköt 1 éjszakára hideg vízbe áztattam.
  2. Leöntöttem rólaa vizet és egy fazékba tettem friss vízzel, majd hozzáadtam az egész babérlevelet,szegfűszeget és a borsot. Fedő alatt, takarékon kb 1,5-2 óra alattpuhára főztem.
  3. Kivettem a főzővízből és hagytam langyosra hűlni. Kicsontoztam. Félbe vágtam és felszeleteltem.
  4. A mázhoz kikevertem a két tojás sárgáját, a mézzel, őrölt szegfűszeggel, majoránnával, zúzott fokhagymával,mustárral,borssal. 
  5. Zsírt tettem egy tepsibe és belehelyeztem a szeleteket, majd megkentem a mázzal, minden oldalát.
  6. Hozzáöntöttem a vörösbort és szép pirosra sütöttem őket, közben forgattam.




Hasselback burgonya


Hozzávalók:

  • 1 kg burgonya
  • olaj
  • bors

Elkészítés:

  1. A krumplikat megpucoltam és vékonyan beirdaltam, úgy hogy ne vágjam át teljesen.
  2. Sóztam, borsoztam, meglocsóltam pici olajjal és sütőpapíros tepsibe tettem.
  3. 180 fokon addig sütöttem,míg a közepe puha, a külseje pedig piros lett.




Paprika saláta


Hozzávalók:

  • 50 dkg kápia paprika
  • 50 ml 10 %-os ecet
  • 5 ek cukor
  • 5 dl víz

Elkészítés:

  1. A paprikát vékonyra legyalultam.
  2. Az öntethez összekevertem a többi hozzávalót és a paprikára öntöttem.
  3. Legalább egy éjszakát hagyom állni.



2 megjegyzés:

  1. Csodálatos ízorgia, ráadásul fantasztikusan néz ki!:) Gratulálok! Ötletet adtál, köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nagyon finom. Köszönöm! A burgonyából maradt pár darab, azt este felkarikáztam és hirtelen megsütöttem olajban. A széle ropogós volt a közepe krémesen lágy. Csak hogy semmi ne menjen kárba.

      Törlés