2015. november 20., péntek

Balzsamecetes sült csirkemell pikáns saláta ágyon svéd csülökkel és sajttal




Balzsamecetes sült csirkemell pikáns saláta ágyon svéd csülökkel és sajttal


Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell filé
  • vadas fűszerkeverék
  • pici olaj
  • 1-2 ek balzsamecet

Öntet:

  • 3 ek tejföl vagy joghurt
  • 2 ek majonéz
  • 1 ek ketchup
  • 1 tk mustár
  • őrölt bors
  • cukor
  • 2 tk worchester szósz

Saláta:

  • baby spenót
  • jégsaláta
  • endívia
  • répa
  • kápia paprika

Tetejére:

  • hideg svéd sült csülök szeletkék
  • reszelt sajt

Elkészítés:

  1. A csirkemellet befűszereztem, majd állni hagytam fél órát.
  2. Közben az öntet hozzávalóit kikevertem.
  3. A salátákat felkockáztam, a répát lereszeltem, a paprikát vékonyra gyalultam, majd összekevertem.
  4. Egy serpenyőt felforrósítottam és megpirítottam minkét oldalát a húsnak. Hozzáadtam a balzsamecetet és kb 1 dl vizet, majd lefedtem. Pár perc alatt átsült.
  5. Akkor levettem a fedőt és hagytam, hogy a maradék víz elforrjon.
  6. Szép pirosra sütöttem. Kivettem, pár percet hagytam állni, majd felszeleteltem.
  7. A salátát a tányérra halmoztam, meglocsoltam az öntettel, elhelyeztem rajta pár szelet húst, megszórtam az apró csülök szeletekkel és sajttal, majd a serpenyőben lévő sűrű balzsamecetes mártással megcsepegtettem.



2 megjegyzés:

  1. De jól néz ki, nagyon guszta! Látom szépen gyűlnek a skandináv ételek :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm,Valahogy fel kellett használni a megmaradt darabka csülköt.Ez pedig egy nagyon jó ötlet volt!

    VálaszTörlés