Oldalak

2015. szeptember 14., hétfő

Répatorta sajtkrémmel Anna Olsontól - 12. szakácsmustra


Hát ma én belevetettem magam a répatorta készítésbe. Mikor megláttam ezt a receptet Anna Olson műsorában bőszen jegyzetelni kezdtem. Nagyon szeretem a répatortát, nekem is van receptem,de kíváncsi lettem erre. Csak fél adagot készítettem apró változtatással. Isteni. :D



Répatorta sajtkrémmel Anna Olsontól


Hozzávalók:

  • 1 dl olaj
  • 1 csésze cukor
  • 2 tojás
  • 1 narancs héjja és leve
  • 1 tk vanília aroma
  • 1 és fél csésze liszt
  • 1 tk sütőpor
  • fél tk szódabikarbóna
  • fél tk só
  • 1/4 tk őrölz szegfűszeg
  • 1/2 tk fahéj
  • 1 csésze reszelt répa
  • 1 csésze dió

Krém:

  • 125 g krémsajt
  • 3 dkg vaj
  • 1 csésze porcukor
  • 1 tk citromlé
  • fél tk vanília aroma

Elkészítés:

  1. A diót száraz serpenyőben megpirítottam, majd hagytam kihűlni. Végül mozsárban durvára összetörtem.
  2. A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
  3. Az olajat, a cukorral, tojással, narancs héjjával és levével és a vaníliával összekevertem.
  4. Egy másik tálba beleszitáltam a lisztet, a fűszereket és a sütőport, szódabikarbónát.
  5. Hozzákevertem a reszelt répát, hogy ne legyenek a tésztában majd répacsomók.
  6. Összeforgattam a nedves hozzávalókkal. Végül belekevertem a diót.
  7. A gyümölcstorta formát kivajaztam és kiliszteztem, majd beleöntöttem a masszát és kb 20-25 perc alatt készre sütöttem. A formában hagytam kihűlni.
  8. A krémhez a vajat a krémsajttal habosra kevertem. Közben két részletben adtam hozzá a cukrot. Ízesítettem citromlével és vaníliával.
  9. A kihűlt lapot tortatányérra borítottam és megkentem a tetejét a krémmel.
  10. Pár órára hűtőbe tettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése