Oldalak

2015. szeptember 7., hétfő

Köménymagos és sajtos kifli - 24. Blogkóstolóra


Úgy alakult, hogy még valakitől készítettem a Blogkóstoló keretein belül egy finomságot.
Ugyanis Erika, az Egészséges ételek - egészséges elkészítve blog írója azzal fordult hozzá, hogy nem talál egy hagyományos receptet sem Pitelánynál és nem szívesen venne meg olyan hozzávalókat, amiket egyébként nem használ. Ez érthető. Felajánlottam neki,hogy készítsen valamit tőlem én meg gondoltam körbe nézek Pitelánynál, hátha találok valamit. Közben ők is konzultáltak és Pitelány tett ki egy linket a hagyományos receptjei eléréséhez az oldalán.
Erika is úgydöntött készít még valamit tőle,de már én sem akartam változtatni, ezért is készült el ez a nagyon finom kifli.Ajánlom mindenkinek.
A recept egyszerűsége fogott meg egyébként.






Köménymagos és sajtos kifli


Hozzávalók 32 db

  • 50 dkg liszt
  • 8 dkg zsír vagy 10 dkg vaj
  • 1 ek só
  • 1 élesztő
  • 4 dl tej
  • pici cukor

Tetejére:

  • 5-8 dkg reszelt sajt
  • köménymag
  • 1 felvert tojás

Elkészítés:

  1. A zsírt felolvasztottam és hozzáöntöttem 3 dl tejet.
  2. A maradék tejet a cukorral meglangyosítottam és felfuttattam benne az élesztőt.
  3. A lisztet elkevertem a sóval.
  4. Az összes hozzávalót a liszthez adtam és összegyúrtam.
  5. Lefedve meleg, száraz helyen duplájára kelesztettem. Kb 40 perc alatt.
  6. 4 részre osztottam. Kinyújtottam az első gombócot és 8 cikkre vágtam.Feltekertem a szélesebbik résztől, meghajlítottam, majd tepsibe ültettem őket. Mindegyik gombóccal így jártam el.
  7. A kiflik tetejét megkentem felvert tojással és megszórtam pici sóval. Az egyik felét köménymaggal, a
  8. másik felét reszelt sajttal szórtam meg.
  9. 180 fokos előmelegített sütőben pirosra sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése