Oldalak

2015. augusztus 5., szerda

Lasagne




Lasagne

Hozzávalók:
  • 50 dkg darálthús
  • olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 szál angolzeller
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 7 dl házi paradicsomlé
  • cukor
  • oregánó
  • bazsalikom
  • balzsamecet

Besamel:
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg füstölt sajt
  • 1,3 L tej
  • bors
  • szerecsendió
Összeállításhoz:
  • 1 doboz lasagne tészta
  • 20 dkg sajt
Elkészítés:
  1. A hagymát és zellert tisztítás után apróra vágtam.Közben felforrósítok egy mély serpenyőt.
  2. A forró serpenyőbe olajat öntök, kb 3 evőkanálnyit.
  3. Beleteszem a zöldségeket, majd puhára párolom. 
  4. Hagyom, hogy szépen megpiruljon.
  5. A húst beltettem és fehéredésig pároltam.
  6. A paradicsomot a ragura öntöttem.
  7. Sóztam, borsoztam. Oregánót, bazsalikomot, cukrot és balzsamecetet adtam hozzá.
  8. Takarékon főztem, kb fél órát.
  9. A besamel mártáshoz a vajat egy lábosban felolvasztottam, majd a liszttel megpirítottam kicsit. 
  10. Felöntöttem a tejjel.Simára kevertem, fűszereztem és sűrűre főztem.
  11. Végül a sajtot is belereszeltem.
  12. Fogok egy tepsit és öntök az aljába egy kis besamel mártást. Erre teszek egy réteg tésztát. Bolognai mártás, majd ismét besamel. Addig folytatom, míg a legfelső tésztarétegre már csak besamel kerül. Végül vastagon megszórtam sajttal.
  13. Előmelegített 160-180 fokos sütőbe tettem és kb 30-40 perc alatt készre sütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése