Oldalak

2015. július 4., szombat

Túrós meggyes kígyó rétes



Túrós meggyes kígyó rétes


Hozzávalók 2 rúdhoz:
  • 50 dkg liszt átszitálva
  • csipet só
  • 20 dkg vaj
  • 1,5 dl langyos tej
  • 2 dkg élesztő
  • 1 egész tojás és 1 sárgája
  • 2 ek cukor
Töltelék:
  • 50 dkg túró
  • 2 tojás
  • 5 dkg búzadara
  • 10 dkg cukor vagy azzal megegyező mennyiségű édesítő
  • 1 citrom reszelt héja
  • 20 dkg magozott meggy + 2 ek nádcukor
Tetejére:
  • 1 felvert tojás
Elkészítés:
  1. A magozott meggyre szórtam a cukrot, megkevertem és hagytam lecsepegni.
  2. A lisztet a sóval és vajjal elmorzsoltam.
  3. Közben a langyos, cukros tejben felfutattam az élesztőt.
  4. Hozzáadtam a tojásokat és a felfuttatott élesztőt, majd szép sima tésztává összegyúrtam.
  5. Annyi időre pihenni hagyom, míg a tölteléket elkészítem.
  6. A meggyen kívül mindent összekeverek egy tálban.
  7. A tésztát két egyforma részre osztottam. Kinyújtottam az egyiket téglalap alakúra, fél centi vékonyságúra.
  8. A hosszanti résznél, a középső részre tettem a töltelék felét egyenlően elosztva. Párosával rakosgattam a meggyszemeket a töltelék tetejére.A két szélét pedig bevagdostam a töltelékig. 
  9. A kapott tésztacsíkokat felváltva ráhajtogattam a töltelékre, kicsit fedve egymást. A másikat is ugyan így készítettem el.
  10. Óvatosan a sütőpapíros tepsire tettem mindkét rudat egymás között hagyva egy kis részt. Egy tiszta konyharuhával letakarva kb. 15 percig kelesztettem, majd lekentem a tetejét a felvert tojással és előmelegített sütőbe tettem. Közepes hőfokon sütöttem kb 25 percig.
  11. Felszeletelve tálaltam.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése