Oldalak

2015. június 9., kedd

Vanília-kávé fagylalt



Vanília-kávé fagylalt

Hozzávalók:
fagylalt:
  • 3 tojás sárgája
  • 4 dl tej
  • 4 dl habtejszín
  • 15 dkg cukornak megfelelő édesítő
  • fél vanília rúd

Kávé:
  • 5 dl víz
  • 2-3 ek instant kávé
  • 10 g édesítő

Elkészítés:
  1. A fagylalthoz a tejet felmelgítettem a vanília rúddal. A rudat utána eltávolítottam.
  2. Közben kikevertem a tojássárgákat az édesítővel és simára kevertem a felmelegített tejjel.
  3. Sűrű krémmé főztem, majd kihűtöttem.
  4. A tejszínt felvertem és a kihűlt krémmel összekevertem. Zárható tetejű dobozba öntöttem és fagyasztóba tettem. Húsz percenként villával átkevertem, míg megfagyott.
  5. A kávéhoz a vizet felforraltam és feloldottam benne a kávéport.
  6. Kihűtöttem és fagyasztottam.
  7. Fogyasztás előtt 40 perccel kivettem,hogy kicsit felolvadjon.
  8. Turmixgépben a fogyasztani kívánt mennyiséget összeturmixoltam.
  9. Pohárba adagoltam és egy kevés apróra vágott étcsokival megszórtam.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése