2015. június 4., csütörtök

Bolognai tészta




Bolognai tészta


Hozzávalók:

  • 1 kg darált marhahús
  • 10 dkg pancetta (elhagyható)
  • olaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • 2 sárgarépa
  • 2 szál angolzeller
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • 1,5 dl fehérbor (olaszrizling)
  • 800 g hámozott paradicsom
  • 1,5 dl tejszín
  • 50 dkg spagetti
  • reszelt trappista vagy parmezán

Elkészítés:

  1. A hagymát, répát és zellert tisztítás után apróra vágtam.Közben felforrósítok egy mély serpenyőt.
  2. A forró serpenyőbe annyi olajat öntök, hogy az alját ellepje.
  3. Beleteszem a zöldségeket, majd puhára párolom. 
  4. A pancettát apró kockára vágtam és a zöldségekhez adtam.
  5. Hagyom, hogy szépen megpiruljon.
  6. Felöntöttem a borral. Pár perc forralás után beletettem a húst.
  7. Fehéredésig pároltam.Hagytam, hogy a bor alkohol tartalma teljesen elpárologjon.
  8. A paradicsomot turmixgépben pépesítettem, majd a ragura öntöttem.
  9. Sóztam, borsoztam. Beleöntöttem a tejszínt.
  10. Takarékon, sűrű mártássá főztem, kb 1 óra alatt.
  11. A tésztát bő sós vízben kifőztem és a kész mártással összekevertem.
  12. Sajttal megszórva, salátával együtt tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése