2015. április 15., szerda

Vargányás-sonkás paradicsommártás orsótésztával


Vargányás-sonkás paradicsommártás orsótésztával


Hozzávalók:

  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 ek olaj
  • 5 dl paradicsomlé
  • 4 dkg szárított vargánya
  • 1,5 dl víz
  • 20 dkg főtt sonka (húsvéti maradék a mélyhűtőből)
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk oregáno
  • 1 tk petrezselyem
  • bors
  • 2 tk balzsamecet
  • 1-2 ek cukor
  • 1 ek apróra vágott fekete olajbogyó
  • 30 dkg orsótészta
  • sajt

Elkészítés:

  1. A 1,5 dl vizet felforraltam és a vargányára öntöttem, hogy felpuhuljon.
  2. Egy lábosban felforrósítottam az olajat, majd beletettem a felaprított hagymát és fokhagymát. Megpirítottam, majd felöntöttem a paradicsomlével.
  3. Hozzáadtam minden fűszert és az ecetet is.
  4. A gombát összevágtam és az áztató lével együtt a paradicsomhoz öntöttem.
  5. Beletettem az apróra vágott olajbogyót. 
  6. A tésztát közben sós vízben kifőztem.
  7. A mártást sűrűre főztem, majd a szálakra szedett főtt sonkát is belekevertem.
  8. A kifőtt tésztával és reszelt sajttal tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése