2015. április 12., vasárnap

Sajtos ostya



Sajtos ostya
(Erzsótól)


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 2 ek zsír
  • 1 púpos tk szódabikarbóna
  • 1 púpos ek só
  • 20 dkg reszelt sajt
  • 2 dl tejföl
  • 3 tojás
  • pici szóda

Elkészítés:

  1. A lisztet a sóval és a szódabikarbónával összekevertem a deszkán.
  2. Rávagdostam a vajat és a zsírt, majd elmorzsoltam velük.
  3. A reszelt sajtot is alaposan elkevertem vele, majd a tejfölt és a tojásokat és hozzádolgoztam.
  4. Összegyúrtam. Ha nem akar kellően összeállni pici szóda hozzáadásával segíthetünk rajta.
  5. Az ostyasütőt felforrósítottam a gázlángon. Közben pici dió nagyságú golyókat formáztam a tésztából.
  6. Visszavett hőmérsékleten kettesével tettem őket az ostyasütőbe. Összenyomtam pár pillanatra a sütőt, majd kb 1 perc után megfordítottam, hogy a másik oldala is pici színt kapjon. Kiszedtem, jöhetett a következő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése