Oldalak

2015. március 1., vasárnap

Lekváros kifli


Lekváros kifli


Hozzávalók:
  • 60 dkg finomliszt
  • nagy csipet só
  • 2 ek. cukor
  • 5 dkg vaj
  • 2 dl tej
  • 1 dl víz
  • 1 tojás
  • 3 dkg élesztő

Töltelék:
  • fél doboz sütés álló baracklekvár

Lekenéshez:
  • 1 egész tojás

Elkészítés:
  1. A kenyérsütő üstjébe tettem az összes hozzávalót, és hólyagos tésztát dagasztottam.
  2. Letakarva hagytam kelni 30 percet, majd kissé átgyúrtam és további 15 percig pihentettem.
  3. Lisztezett felületre borítottam és 18 egyforma darabba vágtam.
  4. Mindet gömbölyítettem és letakarva hagytam még 15 percet pihenni.
  5. Ezután egyesével 2 mm vastag, ovális alakra nyújtottam a gombócokat. Mindre tettem egy-egy jókora kanál lekvárt.
  6. Óvatosan feltekertem és kifli formára hajlítottam.
  7. Sütőpapíros tepsire fektettem őket. Hagytam pihenni ismét 20 percet, közben bemelegítettem a sütőt 180 fokra. A sütő aljába tettem egy tepsit vízzel, hogy gőzben süljenek a kiflik.
  8. Lekentem felvert tojással és megsütöttem őket. Rácson hagytam kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése