2014. szeptember 14., vasárnap

Muszaka





Muszaka

Hozzávalók:

  • 0,5 kg cukkini
  • 0,5 kg padlizsán
  • 1 kg burgonya
  • 15 dkg reszelt sajt
  • szerecsendió
  • fahéj
  • olívaolaj

Bolognese szósz

  • 1 vörös hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 60 dkg darált hús
  • bors
  • kis csokor petrezselyem
  • 2 nagy paradicsom lereszelve
  • 2 ek sűrített paradicsom
  • 1 dl száraz vörös bor

Morney szósz:

  • 1,2 L tej
  • 5 dkg vaj
  • 5 ek liszt
  • szerecsendió
  • bors
  • 5 dkg sajt
  • 3 tojás sárgája
Elkészítés:
  1. A padlizsánt felszeleteltem és besóztam.
  2. A Morney szószhoz a vajat felolvasztottam és liszttel megpirítottam. Habverő segítségével felöntöttem a felmelegített tejjel.
  3. Sűrűre főztem és ízesítettem sóval,borssal, sajttal.
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem.
  5. Hagytam hűlni.
  6. A Bolognese szószhoz a hagymát és a fokhagymát megfutattam az olajon.
  7. Hozzáadtam a darált húst és fehéredésig pároltam.Felöntöttem a vörösborral.
  8. Hozzáadtam a paradicsom pürét, a lereszelt paradicsomot.
  9. Sóztam, borsoztam és belekevertem az apróra vágott petrezselymet.
  10. Készre főztem.Hagytam hűlni.
  11. A burgonyát és a cukkinit is felszeleteltem. A padlizsánt szárazra töröltam.
  12. Kikentem a jénait olajjal és lefektettem egy sor burgonyát.Megszórtam reszelt sajttal és szerecsendióval.
  13. Második sor padlizsán, picit sózva, borsozva.
  14. Ráöntöttem a bolognese szószt.
  15. Erre jön egy sor cukkini. Reszelt sajttal és fahéjjal megszórtam.
  16. A legfelső réteg burgonya.
  17. Alufóliával befedve kb 1,5 órát sütöttem 180 fokos sütőben.
  18. Ráöntöttem a Morney szószt, aminek a tetejére még egy kis sajt került.
  19. Fél órát sütöttem még, hogy szép piros legyen a teteje.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése