Oldalak

2014. július 14., hétfő

Meggyes-mascarponés torta









Meggyes-mascarponés torta


Hozzávalók:
Piskóta:

  • 8 tojás
  • 4 ek liszt
  • 4 ek holland kakaópor
  • 8 ek liszt

Krém:

  • 4 dl tejszínhab
  • 50 dkg mascarpone
  • 2 vaníliás cukor
  • 10 dkg cukor
  • 2 csomag zselatinfix

Meggyes réteg:

  • 3 dl meggybefőtt kevés lével
  • 2 ek vaníliapuding
  • 1 púpos tk zselatin
  • 2 ek cukor
  • 1 ek rum vagy aroma

Díszítés:

  • 4 dkg étcsokoládé
  • 1 tk olaj
  • 30 szem meggybefőtt
  • 2 dl tejszínhab
  • 1 vaníliás cukor
  • 1 habfixáló
  • csokilapocska

Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A tortaforma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. Két adagban sütöm. Felezem a mennyiségeket. A tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény, de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele. Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 20 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A meggyes réteghez a pudingport elkeverem a meggybefőtt levével, a rummal és a zselatinnal. 
  10. Hozzáadom a meggyet és a cukrot, majd összefőzöm.Krémes legyen.
  11. Hagyom hűlni,mikor már langyos felverem a tejszínhabot a vaníliás cukorral és a zselatin fixel. Belekeverem a cukrot és a mascarponét is.
  12. A piskótákat félbe vágtam.A legalsó lapot megkentem a mascarponés krém felével vagy 1/3 részével.(Lehet játszani az arányokkal.)
  13. Ismét piskóta.Megkenem picit ismét krémmel, majd a meggyes réteg. 
  14. Piskóta a maradék krém nagyobbik része. 
  15. Legfelső piskóta. Vékonyan bekenem a tetejét és a szélét is a megmaradt mascarponés krémmel.
  16. Az oldalát megszórtam csokilapocskákkal. Hűtőbe tettem.
  17. A csokoládét felolvasztottam pici olajjal és a meggyszemeket belemártottam. Szilikonos sütőpapírra rakva a mélyhűtőbe tettem díszítésig.
  18. Díszítéskor a tejszínhabot felvertem a vaníliás cukorral és a habfixálóval. 
  19. Vékonyan megkentem a torta tetejét és a maradék habot nejlon zacskóba töltöttem. Az egyik sarkát levágtam és így díszítettem ki a tetejét.
  20. A fagyasztóból kivettem a csokis meggy szemeket és azzal is kidíszítettem.
  21. Végül felkerültek a gyertyák is. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése