2014. május 25., vasárnap

Gyros tál házi pitával






Gyros tál házi pitával

Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemell
  • gyros fűszerkeverék
  • 2 ek olaj
    Pita
    • 50 dkg liszt
    • 3 dkg élesztő
    • 2 tk só
    • 1 tk cukor
    • 3 dl langyos víz
    • 2-3 ek olaj
      Saláta: 
      • fél fej jégsaláta vagy káposzta
      • 8 paradicsom
      • kis darab uborka
      • 1 lila hagyma
      • 10 dkg káposzta 
      • 3-4 ek cukor
      • 1 kis kupak ecet
      • 2 dl víz
        Öntet: 
        • tejföl
        • fokhagyma
        • bors
          Elkészítés:
          1. A húst felcsíkozom, befűszereztem és bedörzsöltem alaposan az olajjal. Állni hagyom, ha lehetőség van rá legalább egy éjszakát. Bőrével lefelé teszem a tepsibe és kb. 1,5-2 óra alatt 170 fokos légkeveréses sütőben megsütöm és még melegen csíkokra vágom.
          2. A salátát feldarabolom, a paradicsomokat is kettőbe vagy négybe vágom nagyságtól függően, az uborkát és a hagymát vékony karikára szeletelem. A cukrot az ecettel és a vízzel kikeverem és ráöntöm a zöldségekre. Állni hagyom.
          3. A tejfölbe belekeverem az apróra vágott fokhagymát, sózom, borsozom.
          4. A pitához, a cukrot elkevertem a langyos vízzel, és belemorzsoltam az élesztőt. 
          5. A lisztet egy tálba tettem és hozzáadtam a sót. 
          6. Az élesztős vízhez kevertem az olajat, majd a liszthez és lágy tésztát gyúrtam belőle.
          7. Letakarva a duplájára kelesztettem. 
          8. Átgyúrtam és 16 darabba osztottam. 5-10 perc pihentetés után 15 cm átmérőjű lapos kerek formákra nyújtottam, ruhával letakarva 30 percet pihentettem. 
          9. Ezt követően 220 fokos előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel , 2-3 darab tésztát a rácsra téve 6-8 perc alatt megsütöttem. 









          Nincsenek megjegyzések:

          Megjegyzés küldése