2014. március 8., szombat

Tejberizs karamellizált almával és fahéjjal


Tejberizs karamellizált almával és fahéjjal

Hozzávalók:

  • 1 dl rizs
  • 3 dl tej
  • 1 ek cukor
  • fél alma
  • 1 mk fahéj
  • 1 tk méz és cukor
  • 1 ek rum (gyerekeknél ezt elhagyjuk)

Elkészítés:

  1. A tejet felforraltam. 
  2. Hozzáadtam a rizst és lassú tűzön folyamatos keverés mellett puhára és sűrűre főztem, végül hozzáadtam egy kanál cukrot. 
  3. Mikor elkészült a maradék cukrot és mézet egy serpenyőben karamellizáltam, majd hozzáadtam a kockára vágott almát. Átforgattam. 
  4. A végén rummal is meglocsoltam. Picit pároltam még és kész is. Együtt tálaltam kevés fahéjjal megszórva.

2 megjegyzés:

  1. Tetszik nagyon! Én eddig csak meggy öntettel készítettem, de ki fogom így is próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem szinte bármilyen karamellizált gyümölccsel isteni finom.

      Törlés