2014. március 18., kedd

Szüreti kalács






Szüreti kalács
Hozzávalók:
  • 1,2 kg liszt
  • 4 dkg élesztő
  • 10 dkg cukor
  • 4 édesítő tabletta
  • 7,5 dl tej
  • 2 tojás sárgája
  • mazsola
  • piros ételfesték
  • kakaó
  • plusz kb fél dl víz benne 4 édesítő tabletta
  • 1 tojás a tetejére
  • diónyi zsír
Töltelék:
Diós:
  • 30 dkg darált dió
  • 10 dkg darált keksz
  • 20 dkg cukor
  • 1 ek baracklekvár
  • 5 dkg mazsola
  • 2 dl tej
  • 1 citrom reszelt héja
Csokis:
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 evőkanál kakaó
  • 1 mokkáskanál fahéj
  • 2 evőkanál rum
  • 5 dkg mazsola
Elkészítés:

  1. A liszthez adom a két tojás sárgáját. 
  2. A tejet meglangyosítom és belekeverem a cukrot és az édesítőt. Azért kell az édesítő, hogy a tészta ne legyen nehéz a sok cukortól. Belemorzsoltam az élesztőt hagytam felfutni, majd összedolgoztam a tésztát. Lehet géppel is.
  3. Egy kis diónyi zsírt is beledagasztottam, majd 3 felé osztottam. 
  4. Az egyiket ismét 3 részre. A fehérnek egy kicsit nagyobb darab kell. 
  5. Fogtam az egyik adag tésztát és kb 1 teáskanálnyi piros festéket adtam egy kevés édesítős vízhez és a tésztába dolgoztam. Félretettem pihenni. 
  6. Jöhetett a barna tészta elkészítése. Kb 3  evőkanál kakaópor és a maradék édesítős víz alaposan összedolgozva.Ha nem elég sötét lehet hozzá tenni még kakaót. Persze ez a kakaó minőségétől függ. Ezt a tésztát is félretettem pihenni. 
  7. Kb fél órát pihentek. Átgyúrtam és fél óra pihentetés ismét.
  8. A töltelékeket elkészítettem közben. 
  9. A dióshoz a tejet a cukorral, lekvárral, citromlével, mazsolával összeforraltam, majd belekevertem a dió, keksz keveréket. Kenhető legyen az állaga.
  10. A csokis töltelékhez mindent egy lábosba tettem és összeforraltam.
  11. Amíg pihen ki lehet kenni a tepsit zsírral. 
  12. Jöhetett a nyújtás. 
  13. Fehér, aztán a piros, majd a barna. Ahogy egymásra tettem így őket a pirosra szórtam mazsolát is. Egyszer átmentem vele sodrófával, majd szorosan feltekertem és betettem a tepsibe. 
  14. Az egyik tésztát kinyújtottam megkentem a diós töltelékkel, feltekertem. 
  15. A csokist is így készítettem el.
  16. Ha kettőt sütök egy tepsiben, akkor az oldalát ahol összeérhet a két vekni meg kell kenni zsírral. A tetejét tojással. 
  17. Ismét 30 perc pihenő. 
  18. Utána mélyen megszurkáltam hústűvel, hogy a sülés közben a rétegek ne váljanak szét és 180 fokra előmelegített sütőben 140 fokon sütöttem 1 órán keresztül. 
  19. Kivettem és hűlni hagytam. 
  20. Langyosan szeleteltem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése