Oldalak

2014. március 15., szombat

Sodort rétes





Sodort rétes

Hozzávalók:
Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • 1 tejföl
  • pici só
  • 1 tojás 
Rántás:
  • 8 dkg zsír
  • 6 dkg liszt hűlni
Túrós töltelék:
  • 50 dkg túró
  • 12-15 dkg cukor
  • 5 dkg mazsola
  • 2 ek tejföl
Meggyes töltelék:
  • 3 dl meggybefőtt
  • 2 ek meggylekvár
  • 15 dkg gríz
  • 1 ek cukor
  • 1 ek zsír
Elkészítés:

  1. A rántást elkészítettem és hűlni hagytam. 
  2. A tésztát összegyúrtam, majd kisodortam és megkentem a rántással. Szorosan feltekertem, mint a bejglit és 1 órát hagytam pihenni. 
  3. 6 részre kellett volna vágni, de én csak 5 részre osztottam.
  4. A túrótöltelékhez minden hozzávalót összekevertem. 
  5. A meggyeshez a grízt a cukorral és zsírral megpirítottam, majd belekevertem a meggybefőttet és a lekvárt.
  6. A lapokat egyesével vékonyra kinyújtottam és megtöltöttem, feltekertem. 
  7. Kizsírozott tepsibe tettem, majd a tetejét is bekentem egy kis olvasztott zsírral. 
  8. 180 fokos sütőben sütöttem szép pirosra. 
  9. Porcukorral megszórva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése