2014. március 15., szombat

Lúdlábtorta extra


Lúdlábtorta extra

Hozzávalók:
Piskóta:
  • 6 tojás
  • 4 ek liszt
  • 6 ek cukor
  • 2 ek holland kakaópor
Krém:
  • 4 dl tej
  • 4 ek liszt
  • 1 púpos ek holland kakaópor
  • 20 dkg vaj
  • 13 dkg cukor
  • 2 ek rum
Töltelék:
  • 3 ek meggylekvár
  • 4 ek darált dió
  • 1 marék magozott meggy
Tetejére:
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek kakaópor
  • 6 dkg cukor
  • 1 ek víz
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma vagy tepsi aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. Rácsra borítottam, lehúztam a sütőpapírt és hagytam kihűlni.
  9. A krémhez a tejet a liszttel és a kakaóporral simára kevertem, majd sűrű krémmé főztem és hagytam kihűlni. 
  10. A vajat a cukorral és a rummal habosra kevertem, a kihűlt krémet bele dolgoztam. 
  11. A piskótát félbe vágtam. 
  12. A krém 1/3 részét kivettem egy tálba, majd a diót beledolgoztam. 
  13. A piskóta lapot megkentem a meggylekvárral, majd a diós krémmel. Rátettem a másik lapot. 
  14. A maradék krémhez adtam a magozott meggybefőttet és a torta tetejére simítottam. 
  15. Az oldalát ép hogy csak megkentem a krémmel. Hűtőbe tettem. Tetejére a csokimázat elkészítettem. 
  16. Addig főztem a hozzávalókat, míg a cukor teljesen elolvadt benne. Rásimítottam a torta tetejére és oldalára.
  17. Ismét hűtőbe tettem pár órára. Vizes késsel szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése