2014. március 30., vasárnap

Amarettós csokoládés eper torta




Amarettós csokoládés eper torta

Hozzávalók
  • 1 doboz amarettó puszedli 
  • 1 kg eper
  • 1 marék meggybefőtt 
  • 10 dkg cukor
  • 6 dkg 80 %-os étcsokoládé
  •  2 csomag étcsokoládés Gála krémpor
  • 5 dl tejföl
  • 2 dl tejszínhab
  • 1 zacskós zselatin krémhez
  • 1 ek zselatin
  •  2 ek cukor
  • színes töltött ostyarúd 
  • 1 dl fehérbor
  •  2 dl meggylé 
  • 2,5 dl víz
  • kevés citromlé
Elkészítés:

  1. A puszedlivel kiraktam a torta forma alját és megszórtam eperrel és egy kis meggyel. 
  2. A zacskós zselatint kikevertem 1 dl meggylével. Mikróban összeforraltam. 
  3. A tejfölt is felmelegítettem a mikróban. 
  4. Az étcsokoládét felolvasztottam a mikróban és a tejfölbe kevertem a 10 dkg cukorral együtt. 
  5. A fehérbor, meggylé és a maradék víz keverékében kikevertem a csokoládés krémet. 
  6. Hozzáadtam a tejfölt és a zselatinos folyadékot. 
  7. Belesimítottam a formába. 
  8. A tetejét kiraktam eperrel.
  9. A tetejére készítettem zselatint. 1,5 dl víz, kevés citromlé, 2 ek cukor mikróban felforralva. Hagytam kicsit hűlni, majd a gyümölcsre öntöttem. 4 órára hűtőbe tettem. 
  10. Tálaláskor levettem a kapcsos forma szélét. 
  11. Felvertem a tejszínhabot és bekentem vele a szélét és a tetejét is. Megszórtam reszelt csokoládéval, a szélére pedig a 3 részre tördelt ostyarudat tettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése