2014. február 14., péntek

Bableves



Bableves

Hozzávalók:
  • 2 marék menyecske bab
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 szál répa és gyökér a zöldjével együtt
  • 1 kisebb darab füstölt hús vagy szalonna
  • víz
  • zsír
  • liszt
  • pirospaprika
  • tejföl
Betét:
  • 1 tojás
  • 10 dkg liszt
Elkészítés:


  1. Előző este a babot beáztattam. 
  2. Másnap leöntöttem róla a vizet és friss vízzel feltettem főni. Hagytam felforrani és leöntöttem róla a vizet. 
  3. Ismét friss vízzel tettem oda, de most már hozzáadtam a fűszereket és a zöldségeket és a szalonnát is. Puhára főztem. 
  4. Piros rántást készítettem. 
  5. A zsírt felolvasztottam és hozzáadtam a lisztet. Zsemle színűre pirítottam, majd a tűzről levéve a pirospaprikát is belekevertem. Csomómentesre kevertem vele a levest.
  6. A levesbetéthez a hozzávalókat összegyúrtam és belecsipkedtem a rotyogó levesbe. 
  7. Készre főztem. Tejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése