Oldalak

2014. január 29., szerda

Zserbó




Zserbó

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 1 ráma
  • 10 dkg cukor
  • 2 dkg élesztő
  • 2 tojás sárgája
  • 3 ek tejföl
  • 1 dl tej
Töltelék:
  • 40 dkg darált dió
  • 20 dkg porcukor
  • 3 dl savanykás lekvár
Tetejére:
  • 3 ek kakaópor
  • 12 dkg vaj
  • 10 dkg cukor 

Elkészítés:
  1. A vajat a cukorral és a tojások sárgájával felolvasztottam.
  2. A lisztet egy tálba öntöttem és mélyedést készítettem a közepébe. 
  3. Belemorzsoltam az élesztőt, majd a langyos tejet ráöntöttem. Kicsi lisztet szórtam rá, majd hagytam pihenni és felfutni.
  4. Összedolgoztam a tésztát. Fél órát pihenni hagytam.
  5. Négy részre osztottam a tésztát, majd ismét pihenni hagytam 30 percre.
  6. A tölteléket is összekevertem.
  7. A tésztagombócokat kinyújtottam és a töltelékkel rétegezve tepsibe tettem.
  8. 180 fokos előmelegített sütőbe tettem és szép pirosra sütöttem. Hagytam kihűlni.
  9. A csokimáz hozzávalóit összeforraltam és sűrűre főztem, majd a kihűlt sütemény tetejére simítottam. Hűtőbe tettem. 
  10. A szélét tálalás előtt levágtam, majd szeleteltem vizes késsel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése