Oldalak

2014. január 20., hétfő

Zellerkrémleves fokhagymás krutonnal


Zellerkrémleves

Hozzávalók: 
  • 1 nagyobbacska zellergumó
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1 aprócska hagyma
  • 1 l alaplé
  • kevés víz
  • bors
  • kevéske olaj
Elkészítés:

  1. A zöldségeket mind megpucoltam és feldaraboltam. 
  2. Nem kell nagyon kicsire, hiszen úgy is le lesz turmixolva. 
  3. A hagymát forró olajon megpároltam, majd rádobtam a zöldségeket. Kicsit lepirítottam, majd fűszereztem és felöntöttem az alaplével. Puhulásig főztem. 
  4. A zöldségeket  leturmixoltam. Ha túl sűrű vízzel lehet hígítani.
  5.  Utána ismét összeforraltam. 
  6. Tálalásnál megszórtam petrezselyemmel és fokhagymás kenyérkockákkal.


Fokhagymás kruton

Hozzávalók:
  • 1 szelet száraz kenyér
  • 1 gerezd fokhagyma 
  • kevés olíva olaj
Elkészítés:

  1. A kenyeret kicsit előpirítottam és bedörzsöltem fokhagymával.
  2. Olajjal kicsit megcsurgattam, majd aranybarnára pirítottam. 
  3. Kockára vágtam, tovább pirítottam. Ezt szórtam a levesbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése