2016. május 12., csütörtök

Padlizsános bolognai


Senki nem szereti a családban a padlizsánt, csak én. Lehet sütve, lecsóba, krémként. Viszont ebben a formában még ők is szívesen fogyasztják, minden zokszó nélkül. Szerintem viszont egyszerűen finom. 


Padlizsános bolognai

Hozzávalók:
  • 1 közepes padlizsán
  • 70 dkg darált hús
  • 1 L paradicsomlé házi
  • 1 konzerv hámozott paradicsom
  • 1 mk fokhagyma granulátum
  • olaj
  • bors
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk oregano
  • kis csokor friss aprított petrezselyem
  • 2 ek cukor
  • 1 ek balzsamecet
  • 50 dkg száraz tészta
  • 20 dkg sajt
Elkészítés:

  1. A padlizsánt hosszában félbe vágtam és megsóztam. 
  2. Betekertem szilikonos sütőpapírba és alufóliába, majd betettem a sütőbe és 180 fokon kb 40-50 perc alatt készre sütöttem.
  3. Kikapartam a héjból, a húsát villával összetörtem, majd félre tettem.
  4. 1-2 evőkanál olajat felforrósítottam egy lábosban és megpároltam benne a húst.
  5.  Hozzáadtam a hámozott paradicsomot és a padlizsánt, majd megfűszereztem.
  6. Hagytam együtt rotyogni kb 30 percet. Közben néha megkevertem.
  7. Közben kifőztem a tésztát sós vízben. Vigyázzunk ne főzzük túl, mert a mártásból is fog még magába szívni.
  8. A kész tésztát a szószba kevertem, majd egy tepsibe öntöttem és megszórtam reszelt sajttal. 
  9. Forró sütőben összemelegítettem, míg a sajt a tetején megolvad és kicsit megpirul.


2 megjegyzés:

  1. Mi nagyon szeretjük a padlizsánt mindenhogy.Így még nem is hallottam. Ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom,hogy rajtam kívül szokott e még valaki ilyet készíteni,de biztos lehetsz benne,hogy nagyon finom. Úgy is finom,ha a darált húst kihagyod és 2 padlizsánt használsz hozzá. Az extra ennél a füstölt kolbász karikák.

      Törlés