2014. január 23., csütörtök

Mediterrán húsgombóc, fokhagymás paradicsomszósz, penne tészta


Mediterrán húsgombóc, fokhagymás paradicsomszósz, penne tészta

Hozzávalók:

  • 50 dkg darált hús
  • fél fej hagyma
  • 1 tojás
  • kis csokor petrezselyem
  • fél csomag mediterrán fűszerkeverék
  • kb 1-2 ek zsemlemorzsa
  • bors

Fokhagymás paradicsomszósz:

  • 3 gerezd fokhagyma
  • oregáno
  • 1 l sűrű paradicsomlé
  • cukor
  • bors
  • olívaolaj
  • 5-6 szem fekete olajbogyó
Köret:
  • 50 dkg penne tészta
  • 25 dkg gouda sajt
    Elkészítés:
    1. A darált húshoz adtam a fűszereket, a lereszelt hagymát, fokhagymát, a sót, borsot. Összekevertem. Hozzáadtam a tojást és a zsemlemorzsát. 
    2. Gombócokat formáztam belőlük.Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Kibéleltem a gáztepsit egy szilikonos sütőpapírral és arra helyeztem rá a gombócokat. 20 perc alatt szép pirosra sütöttem őket.
    3. A mártáshoz olíva olajat melegítettem egy lábosban. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát és pár pillanatig pirítottam. Ráöntöttem a paradicsomlevet és fűszereztem. Beletettem a felkarikázott olajbogyót. 10 percig forraltam.
    4. A megsült gombócokat beletettem a szószba és takarékon fedő alatt még 15 percig pároltam.
    5. Közben kifőztem sós vízben a tésztát. 
    6. A gombócokat kivettem a szószból. A tésztát belekevertem a paradicsomszószba és egy jénaiba tettem. A gombócokat a tetejére helyeztem és reszelt sajttal megszórtam. Így tálaltam.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése