2014. január 8., szerda

Lúdláb


Könnyű piskóta, csokoládés krém, meggyel és még egy kis csokoládéval a tetején. Kell ennél több?
Már gyerekként is nagy kedvencem volt és ez azóta is töretlen. 


Lúdláb

Hozzávalók: 
  • 6 tojás
  • 4 ek liszt
  • 2 ek kakaópor
  • 6 ek cukor
Krém: 
  • 2,5 dl tej
  • 3 evőkanál liszt
  • 15 dkg vaj
  • 2 evőkanál kakaópor
  • 10 dkg porcukor
  • 0,5 dl meggylé
  • 2,5 dl magozott meggybefőtt
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 0,5 dl rum
Tetejére: 
  • 10 dkg csokoládé
  • 10 dkg vaj
  • 1 tk méz
Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A torta forma aljába szabott sütőpapírt teszek.
  2. A piskótához a tojásokat szétválasztottam és a fehérjét kemény habbá vertem gépi habverővel.
  3. Beleszórtam apránként a cukrot és tovább habosítottam. Kellőképpen legyen kemény,de szép sima legyen a hab, a cukorszemcsék oldódjanak fel benne. 
  4. Végül a tojások sárgáját is belekevertem egyesével. 
  5. A lisztet és a kakaóport óvatosan kevertem bele .Egyenletesen keveredjen el a liszt és a kakaó. Buborékos, habos legyen a tészta állaga a bele dolgozott levegőtől.
  6. Beleöntöttem a formába a tésztát, elsimítottam.
  7. Mérsékelt hőfokon sütöttem készre kb 30 perc alatt a piskótát.
  8. A tejet a liszttel sűrűre főztem a krémhez és hagytam teljesen kihűlni. 
  9. A meggyet lecsepegtettem és beáztattam rumba. 
  10. A vajat a cukrokkal és a kakaóval, majd a meggylével is összekevertem, aztán a kihűlt krémet és az ismét lecsepegtetett meggyet is hozzáadtam. 
  11. Ezzel kentem meg a piskótát. A hűtőbe tettem, aztán elkészítettem a csokimázat.
  12. Felolvasztottam a csokit és belekevertem a vajat és a mézet.
  13. Megkentem a sütemény tetejét és ismét hűtöttem.






    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése