Oldalak

2014. január 3., péntek

Isteni vásári sós perec

A kelt tészta a mi családunkban mindig nyerő választás. Ez pedig egy igazán nyerő választás. Gyerekként, mikor a pécsi vásárba vagy a belvárosban jártunk, mindig ettünk finom sós perecet, anélkül haza se mentünk.



Vásári sós perec

Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 5 dkg élesztő
  • 2 ek porcukor
  • 5 dl tej
  • 1,5 dl olaj
  • 1 ek só
Tetejére:
  • 1 tojás
Ráadás:
  • 1,5 ek só
  • 3 ek liszt
  • víz amennyit felvesz
Elkészítés:

  1. A lisztet a sóval összekevertem. 
  2. Az élesztőt kevés langyos tejben a cukorral felfuttattam, majd a többi langyos tejjel és az olajjal együtt a liszthez adtam. Összedolgoztam kézzel, majd fél óra pihentetés meleg helyen.
  3. Daraboltam a tésztát, majd kígyókat sodortam, amiket szépen perec formájúra kanyarítottam. 
  4. Vajjal kikent tepsibe tettem őket. 
  5. Megkentem a felvert tojással és 230 fokos sütőbe tettem. 
  6. Kikevertem a sót a liszttel és a vízzel,hogy szép csorgatható massza legyen.
  7. Mikor elkezd szép piros lenni kivettem és csurgattam rá a só-liszt keverékből. Még visszatettem pár percre a sütőbe és kész is. 
  8. Kb 3-4 tepsi lesz belőle, a perecek nagyságától függően.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése