Oldalak

2014. január 24., péntek

Hókocka


Hókocka 

Hozzávalók:
Tészta:
  • 24 dkg liszt
  • 4 dkg zsír
  • 0,5 dl tej
  • 1 dkg szalalkáli
  • 3 ek porcukor
  • 1 tojás

Krém:
  • 3 dl tej
  • 3 ek liszt
  • 3 tasak vaníliás cukor
  • 12 dkg porcukor
  • 15 dkg margarin

Tetejére: 
  • porcukor

Elkészítés:
  1. A lisztet a cukorral és a zsírral összedolgoztam. 
  2. Közben a langyos tejben feloldottam a szalalkálit. 
  3. A tojással együtt a liszthez adtam. Összegyúrtam. 
  4. Háromfelé osztottam a tésztát és egyenként kisodortam, majd zsírozott tepsi alján (külsején) megsütöttem őket 180 fokon és kb. 10-15 perc alatt. Rácson hagytam őket hűlni. 
  5. A krémhez a lisztet a tejjel összefőztem sűrű krémmé. 
  6. A cukrot a vajjal habosra kevertem, majd a kihűlt krémmel simára kevertem. 
  7. Megtöltöttem a kihűlt lapokat. Ilyenkor óvatosan kell bánni vele, mert a lapok törékenyek. 
  8. Hűtőbe tettem és hagytam puhulni. 
  9. Szeleteléskor a széleket levágtam, megszórtam a tetejét porcukorral, majd kockákra vágtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése