2014. január 24., péntek

Fűszeres tejfölben pácolt csirkedarabok szezámos bundában,Provance-i burgonya, Zöld saláta



Fűszeres tejfölben pácolt csirkedarabok 
szezámos bundában
Hozzávalók:
  • csirkecomb,csirkemell,csirkeszárny
  • fél citrom leve
  • 1 tk só
  • fél tk bors
  • 2 ek olívaolaj
  • 3 ek tejföl vagy görög joghurt
  • fél tk őrölt gyömbér
  • fél tk fokhagyma granulátum
  • mexikói fűszerkeverék
  • zsemlemorzsa
  • szezámmag
  • olaj a sütéshez
Elkészítés:

  1. A csirkemellet keresztben két ujjnyi csíkokra vágtam. 
  2. A combokat kettőbe vágtam, a szárnyakat összehajtottam. 
  3. A citrom levét, olívaolajat, sót, borsot, gyömbért, fokhagymát, mexikói fűszerkeveréket összekevertem és beleforgattam a húst. Állni hagytam 20 percet. 
  4. Aztán hozzákevertem a tejfölt és egész éjszakára pihenni tettem a hűtőbe. 
  5. Másnap kivettem és beleforgattam így tejfölösen a szezámmaggal elkevert zsemlemorzsába, majd forró olajban megsütöttem.



Provence-i burgonya

Hozzávalók:
  • 60 dkg burgonya
  • 2-3 szem paradicsom
  • 1 fej hagyma
  • 3 szál újhagyma
  • 1 ek vaj
  • 1 ek olívaolaj
  • provancei fűszerkeverék
Elkészítés:

  1. A burgonyát pucolás után hasábokra vágtam, a paradicsomot kockára, a hagymát félkarikára, az újhagymát apró karikákra.
  2. Összekevertem, befűszereztem. 
  3. Hozzáadtam a zsiradékot és 220 fokos sütőbe tettem és pirosra sütöttem.


Zöldsaláta

Hozzávalók:
  • jégsaláta
  • 4 ek cukor
  • 0,5 dl ecet
  • 5 dl víz
Elkészítés:

  1. A salátát kockára vágom. 
  2. Az öntet hozzávalóit összekeverem és a salátára öntöm a tálalás előtt 30 perccel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése