2014. január 3., péntek

Fekete pecsenye zöldségmártással

Ritkán készítek marhahúst, pedig igazán szeretjük. Hasonló zöldséges mártást szokott édesanyám főzni rostélyos mellé és hozzá lángost készít. Én azt a változatot is kedvelem. Viszont a fekete pecsenye mellé is nagyon jól illik, érdemes ebben a formában is elkészíteni.



Fekete pecsenye zöldséges mártással

Hozzávalók:
  • 3 szelet fekete pecsenye 
  • 2 fej hagyma
  • 5 gerezd fokhagyma
  • 1 kápia paprika
  • 3 dl paradicsomlé
  • 1 nagyon nagy répa
  • 3 dl húsleves (víz is lehet)
  • bors
  • majoránna
  • 1 púpos tk cukor
  • liszt
  • zsír
  • 2 ek friss aprított petrezselyemzöld
Elkészítés:

  1. A húst sóztam, borsoztam és állni hagytam. 
  2. Lisztbe forgattam, majd zsírban megpirítottam mindkét oldalát, végül félre tettem. 
  3. Ebbe a zsírba tettem bele a zöldségaprítóval ledarált hagymát és paprikát, a sajtreszelőn lereszelt répát és fokhagymát. 
  4. Megpároltam, sóztam, felöntöttem a paradicsomlével és a húslevessel.
  5. Amikor felforrt beletettem a hússzeleteket. 
  6. Fűszereztem borssal, majoránnával, cukorral. 
  7. Hagytam lassú tűzön lefedve rotyogni kb 2 órát, amíg a hús puha lett.
  8. Akkor ismét kivettem a húst és botmixerrel át dolgoztam a mártást. A petrezselymet ez után tettem hozzá. 
  9. A húst is visszatettem, majd már tálaltam is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése