Oldalak

2017. július 19., szerda

Túrós batyu és Lekváros bukta



Árválkodott a hűtőben egy sütésálló lekvár és egy bontott túró. Ettől egyenes út vezetett az uzsonnánkig. 



Túrós batyu és Lekváros bukta

Hozzávalók:

  • 50 dkg liszt
  • 12 dkg vaj/margarin
  • 3 ek cukor
  • 3 dkg élesztő
  • csipet só
  • 3 tojás sárgája
  • kb 2 dl tej

Töltelék:

  • 1 doboz sütésálló baracklekvár
  • 35 dkg túró
  • 3-4 ek cukor
  • fél citrom reszelt héja
  • 1 dl natúr joghurt vagy tejföl

Elkészítés:

  1. A lisztet elkevertem a cukorral és sóval, majd elmorzsoltam vele a vajat.
  2. Az élesztőt a langyos cukros tejben felfuttattam.
  3. Az élesztőt, a tojások sárgájával együtt a lisztes alaphoz adtam és összedolgoztam.
  4. Duplájára kelesztettem.
  5. Kinyújtottam fél centi vastagságúra, majd a felét téglalapokra vágtam, megtöltöttem lekvárral. A két szélét behajtva feltekertem. A maradék tésztát nagy négyzetekké vágtam, betöltöttem a kikevert túróval, majd 2-2 sarkát átlóson összecsippentem.
  6. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket, megkentem felvert tojással, majd 180 fokos előmelegített sütőben pirosra sütöttem.
  7. Rácson hagytam hűlni, majd porcukorral megszórva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése